Merk en communicatie

Organisaties die belang hechten aan een merk en hiernaar handelen, zijn succesvoller dan organisaties die dit belang niet inzien of er niet naar handelen. Dit is in verschillende onderzoeken aangetoond. Toch is het lang niet altijd gemakkelijk om het merk centraal te stellen of om in de dagelijkse praktijk invulling te geven aan de merkoriëntatie.

Zo kan het zijn dat het DNA van het merk niet meer helder is en een herontdekking uitkomst kan bieden. Of dat de behoeften van de markt zijn veranderd, waardoor uw bedrijf zich moet herpositioneren om relevant te blijven voor de doelgroep. Misschien staat de organisatie wel aan de vooravond van een ingrijpende verandering en vormt het begeleiden van medewerkers naar de nieuwe situatie uw grootste uitdaging. Of heeft het merk tot op heden alleen een rol gespeeld in marketing en kan u hulp gebruiken bij het vertalen van het merk in alle andere beleidsgebieden. Dit zijn enkele voorbeelden van vraagstukken die zich bevinden in de vakgebieden waarin ik gespecialiseerd ben: merk en communicatie.

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: